وقتی به انتخاب رنگ برای داخل خانه می‌اندیشید شاید اولین جاهایی که به ذهن‌تان می‌آید اتاق نشیمن، اتاق خواب یا آشپزخانه باشد. چون واقعیت این است که این اتاق‌ها در تعیین سبک و سیاق کار نقش اساسی ایفا می‌کنند؛ ضمن این‌که این مکان‌ها بیشتر توجه را جلب می‌کنند و تمرکز اصلی وب‌سایت‌ها و مجلات طراحی دکوراسیون و نقاشی هم بر روی این اتاق‌هاست. اما سوال جالبی که می‌توان در این‌جا مطرح کرد این است که تا به حال به این فکر کرده اید که برای نقاشی کمد دیواری چه رنگی مناسب است؟

چه باور کنید و چه نکنید می‌توان با انتخاب دقیق رنگ کمد دیواری و نوع آن رنگ، کارایی این فضا را افزایش داد و با آن سبک و سیاق کلی اتاق را بهبود بخشید. در این مطلب می‌خواهیم پاسخ این سوال که بهترین رنگ برای استفاده در کمد دیواری شما چیست را بررسی و راهنمایی مفید و مختصر، برای‌تان فراهم کنیم.


استفاده از رنگ‌های روشن

اگر هر صبح برای برداشتن لباس وارد کمد دیواری می‌شوید و بین آن همه پیراهن و شلوار، به‌دنبال لبا‌س‌های خود می‌گردید، رنگ داخل کمد دیواری شما باید روشن باشد؛ چون باعث می‌شود بتوانید بهتر ببینید. درخشندگی رنگ هم باید بالا باشد، زیرا لایه‌ی رویی و براق رنگ، دوام آن را زیاد می‌کند و در مقابل ضربه و خراش مقاوم است و چون خاصیت بازتابی دارد، نور داخل کمد دیواری را به حداکثر می‌رساند.


استفاده از رنگ‌های تیره‌تر

اگر دوست دارید لباس‌ها و وسایلی که در کمددیواری وجود دارد زیاد به چشم نیاید، استفاده از رنگ‌های تیره بهترین گزینه است. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید در صورت باز ماندن درب کمد دیواری کسی نتواند داخل آن را ببیند، از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا بازتاب نور داخل کمد دیواری کمتر شود. البته در این حالت باید داخل کمد دیواری را نورپردازی کنید تا پیدا کردن وسایل داخل آن برای‌تان سخت نشود.


هماهنگی با ترکیب رنگ‌ اتاق

کمد دیواری اتاق به اندازه‌ای بزرگ است که می‌توان داخل آن شد؟ اگر این‌طور است هم‌خوانی رنگ آن با رنگ دیوار‌های اتاق خواب کار عاقلانه‌ای است، چون این کمد دیواری می‌تواند بخشی اصلی از کل اتاق خواب باشد.


منبع : Devuonopainting