طبیعی است که در صورت از دست دادن قدرت شنوایی سابق خود، پزشک شما برای‌تان استفاده از سمعک را تجویز کند و به طور حتم پس از استفاده از این دستگاه، به قدرت آن در افزایش سطح شنوایی خود واقف خواهید شد. گاهی اوقات پیش می آید که برخی بیماران حسی اعتیاد گونه به این دستگاه پیدا می‌کنند. این مساله تا جایی پیش روی می‌کند که قدرت شنوایی خود را بسته به استفاده از سمعک خود می‌دانند. در این شرایط اگر به هر دلیلی سمعک خود را گم کرده باشید برای پیدا کردن آن به هر راهی متوسل می‌شوید.


آنچه که در فرایند پیدا کردن سمعک به آن نیاز خواهید داشت

به لحظه‌ای رجوع کنید که متوجه گم شدن سمعک خود شده‌اید. برای دست‌یابی هرچه سریع تر به سمعک خود لازم است به این فکر کنید که قبل از گم شدن سمعک به چه کاری مشغول بوده‌اید؟ برای چه مدت؟  آخرین محلی که در آن حضور داشته‌اید را به خاطر بیاورید. یادداشت کردن تمام نقاطی که قبل از گم شدن سمعک‌تان در آن حضور داشته‌اید می‌تواند به تسهیل این فرایند منجر شود.

به طور حتم ممکن است حتی به این مساله فکر کرده باشید که سمعک شما برای همیشه گم شده و نیاز به جایگزینی یک سمعک جدید خواهید داشت. ذهن شما حتی ممکن است به این سمت رفته باشد که آخرین بار مشغول کار در حوالی سینک ظرف شویی بوده‌اید، بنابراین احتمال این‌که سمعک خود را به همراه زباله‌ها راهی سطل زباله کرده باشید زیاد خواهد بود. اما اگر به این نتیجه برسید که آخرین جایی که از وجود سمعک خود در آن مطمئن هستید منزل‌تان بوده و فعالیتی دال بر نابودی سمعک‌تان از جانب شما صورت نگرفته است به گشتن محیط خانه ادامه می‌دهید. گرچه پروسه پیدا کردن سمعک شما در این حالت می‌تواند طولانی و یا کوتاه باشد.

محل‌هایی که می‌بایست برای پیدا کردن سمعک خود در خانه چک کنید شامل کف خانه، پیشخوان‌ها، دراورها و تک تک مبلمان و وسائلی است که در منزل شما موجود است. اگر محیطی که فکر می‌کنید ممکن است سمعک‌تان را در آن‌جا پیدا کنید تاریک است یا به اجبار در فضایی با نور کم مشغول جستجو هستید، از چراغ قوه  کمک بگیرید تا کارتان ساده‌تر شود.

در مسیر جستجو زمان های کوتاهی را به استراحت اختصاص دهید. این کار باعث می‌شود کمتر اضطراب داشته باشید. برای دقایقی کوتاه به مشکل پیش آمده فکر نکنید، این جریان به تمرکز بیشتر ذهن شما کمک خواهد کرد. به طور حتم جذب انرژی در مسیر پیدا کردن هرچه سریع تر سمعک برای شما موثر خواهد بود.

اگر پروژه یافتن سمعک گم شده‌ی شما با شکست مواجه شد. از طریق ایمیل یا تلفن با پزشک خود تماس بگیرید. چراکه بنا بر میزان مشکل شنوایی شما ممکن است نیاز به جایگزینی هرچه سریع‌تر سمعک داشته باشید. توصیه‌ای که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند این است که اگر بیمه هزینه‌های تهیه و خرید سمعک شما را تقبل کرده آیا در رابطه با جایگزینی مجدد سمعک نیز تبصره‌ای را در قرار داد قید کرده است یا خیر ؟


منبع : Ehow