زمانی المان‌های فلزی تزئینی طرفداران زیادی نداشتند و از فلزات محدودی در دکوراسیون استفاده می‌شد و به‌عنوان یک المان جداگانه از دکوراسیون شناخته نمی‌شدند. امروزه برای استفاده از فلزات در دکوراسیون روش‌های زیادی پیش رو دارید و می‌توانید از آن‌ها در نورپردازی، یراق و حتی به‌عنوان روکش دیوار استفاده کنید. دیگر دوران برنج و کروم به پایان رسیده است و یکی از اولین مراحل تغییر دکوراسیون جایگزین کردن المان‌های کهنه است. 

تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید. فراتر از نیکل برس خورده فکر کنید و ببینید چه فلزاتی با دکوراسیون خانه هم‌خوانی دارند. به مغازه‌های وسایل نورپردازی و فروش لوله بروید و ایده‌ بگیرید. در اینترنت هم می‌توانید نمونه‌های زیادی پیدا کنید. فراموش نکنید که در خانه المان‌های متعدد فلزی وجود دارند که می‌توانید هنگام تغییر دکوراسیون تعویض‌شان کنید. شیرآلات دستشویی و توالت، دستگیره‌های درب‌ها، کلید‌های برق و میله حوله معمولا از چشم دور می‌مانند. 

از رنگ‌های متالیک می‌توانید روی یکی از دیوارها به‌عنوان دیوار شاخص استفاده کنید. با این‌که رنگ‌های مصنوعی متالیک طرفداران خود را از دست داده‌اند، استفاده کردن از آن‌ها روی دیوار شاخص هنوز رواج دارد. هر جایی از خانه که با زرق و برق زیبا شود جای مناسبی برای استفاده از رنگ‌های متالیک است. 

فراموش نکنید که رنگ‌های فلزات هم طیف‌های متفاوت دارند و می‌توانند سرد یا گرم باشند. اگر ظاهر کروم را دوست دارید اما به‌نظر‌تان کمی سرد است، نیکل برس خورده یا رنگ ساتن را انتخاب کنید. 

از ترکیب کردن فلزات وحشت نداشته باشید. البته برای انجام این کار بهتر است تعداد فلزات را بیشتر از دو نکنید. بهترین حالت این است که فلزات کاملا از یکدیگر قابل تشخیص باشند. برنز روغن خورده یا فلزات مشکی خنثی هستند و می‌توان از آن‌ها در کنار فلزات دیگر استفاده کرد. 

نورپردازی و لامپ‌آویز یکی از بهترین جاها برای استفاده از فلزات است. بهتر است با استفاده از جزئیات چشم‌گیر و براق، از آن‌ها بیشترین استفاده را ببرید. هر اتاق با یک لامپ‌آویز زیبا بهتر می‌شود. نورپردازی در واقع جواهر دکوراسیون است، به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای استفاده از فلزات محسوب می‌شود. 

پرده‌های حلقه‌دار، کاشی‌های فلزی و وسایل تزئینی همه برای استفاده از فلزات مناسب هستند. می‌توانید رومبلی و پارچه‌هایی که رنگ متالیک دارند را نیز مد نظر قرار دهید. در بعضی تابلوهای امروزی از فلزات هم استفاده می‌شود و آن‌ها انتخاب مناسبی برای اضافه کردن فلزات به دکوراسیون داخلی هستند. 

از وسایل طلایی و برنجی در کنار رنگ‌های سردی مثل آبی و سبز استفاده کنید. این فلزات این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و می‌توانند سردترین فضاها را گرم کنند. برای مثال در دکوراسیون ساحلی که بیشتر از هر رنگی شامل رنگ آبی است، استفاده از فلزات نقره‌ای رایج است. اما فلزات طلایی می‌توانند تعادل میان سردی و گرمی را در این فضا برقرار کنند.


منبع : About