معمار معروف "میس فن در روهه" از اصل «هرچه کمتر بهتر» در طراحی‌‌های خود استفاده می‌کرد. روهه از این اصل در طراحی‌های دکوراسیون داخلی خود که به سبک مینیمال بودند هم بهره می‌برد به طوری که هر المان از دکوراسیون به‌تنهایی نقش یک مجسمه یا تندسی را در فضا ایفا می‌کرد. با این‌که در دکوراسیون مینیمال تزئین بسیار کمی وجود دارد، اما می‌توان از مواد پیچیده‌ای مثل سنگ طبیعی و ترکیب چوب و شیشه به نحوه‌ی تمیز و مرتب استفاده کرد. دکوراسیون مینیمال لزوما سرد و ناخوشایند نیست. مثل یک هتل باشکوه، می‌تواند دراماتیک و تاثیرگذار باشد. در طراحی این سبک دکوراسیون باید برای نگهداری وسایل و کاربرد فضا به خوبی فکر شود. نور، شفافیت و فضای خالی اطراف مبلمان به‌اندازه‌ی خود مبلمان اهمیت دارند. 


مبلمان

هر تکه از مبلمان از دکوراسیون مینیمال باید کاربردی مشخص و خط‌های صاف و تمیز داشته باشد. یک مبل L شکل با دسته‌های مربعی که روکش چرمی به رنگ خاکستری دارد را در نظر بگیرید و یک میز وسط شیشه‌ای بلند جلوی آن قرار دهید. طیف‌های رنگ چوب مثل رنگ چوب گردو برای دسته‌های مبلمان در دکوراسیون مینیمال عالی هستند و باعث می‌شوند فضا بدون المان‌های تزئینی زیبا و دعوت‌کننده باشد. اگر برای مهمانان باید جای نشستن در اتاق بیشتر باشد اما نمی‌خواهید با اضافه کردن مبل فضا را شلوغ کنید، می‌توانید با قرار دادن چند مکعب چرمی جای نشستن آن‌ها را فراهم کنید. 


فضایی خلوت و مرتب

در دکوراسیون مینیمال همه چیز باید مرتب و سازماندهی شده باشد. بهتر است در اتاق خواب از وسایل تزئینی کوچک استفاده نکنید. شاید برای طراحی دکوراسیون مینیمال باید فردی منظم و مرتب باشید، اما در نهایت فضایی خواهید داشت که با هدف طراحی شده است و خالی از شلوغی و بی‌نظمی می‌باشد. 


تابلو و مجسمه در طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال جایگاه خاصی دارند.

هنر

تابلو و مجسمه در دکوراسیون مینیمال جایگاه خاصی دارند. یک مجسمه روی میز قرار دهید و آن را از بالا به خوبی نورپردازی کنید تا تاثیری دراماتیک داشته باشد. یک یا دو تابلوی بزرگ با نقاشی‌های مدرن روی دیوار بزنید که رویکردی مینیمال داشته باشند. بهتر است تابلوهای عمودی را روی دیوارهای بلند و تابلوهای افقی را روی دیوارهای عریض نصب کنید. به این شکل خطوط فضا به خوبی و سادگی مشخص می‌شوند و این پایه و اساس سبک مینیمال است. 


فضای نگهداری

در دکوراسیون مینیمال باید از شر تمام وسایل اضافی راحت شد پس از فضاهای نگهداری به‌درستی استفاده کنید. در اتاق خواب یک دراور چوب گردو قرار دهید که کشوهایی صاف داشته باشد. دستگیره‌های کشو باید ساده و از جنس استیل برس خورده و بدون تزئین باشند. کابینت آشپزخانه باید براق و به رنگ سفید با درب‌های صاف و دستگیره‌های استیل برس خورده باشد. 


رنگ

در دکوراسیون مینیمال معمولا سفید رنگ قالب است، اما وقتی در کنار رنگ‌های خنثی دیگر قرار می‌گیرد حس راحت و خوشایندی به فضا می‌دهد. طیف‌های خاکستری و قهوه‌ای نقش مهمی در رساندن حس آرامش بازی می‌کنند. حتی اگر خانه‌ی‌تان قرنیز چوبی سنتی یا تزئینات چوبی داشته باشد، باز هم می‌توانید در آن دکوراسیون مینیمال کار کنید. رنگ دیوارها و چوب‌ها را یکی کنید که یکپارچه شوند. بهتر است بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا در فضا یکپارچگی به‌وجود بیاید. یک رنگ غیرمنتظره به مقدار کم، مثل بالشت‌های قرمز سیر، می‌تواند تاثیری دراماتیک در فضای مینیمال داشته باشد.


منبع : Ehow