اگر در خصوص خرید لوازم آرایش کاملا مبتدی هستید، کامل کردن کیت آرایش می‌تواند برای‌تان هیجان‌انگیز باشد. اما حتما شنیده‌اید که می‌گویند «مشتری آگاه بهترین مشتری است». در همین راستا راهکارهایی را در این مطلب برای‌تان آورده‌ایم که هنگام خرید لوازم آرایش بتوانید از آن‌ها استفاده کنید؛ با ضروری‌ترین ابزاری که برای بهتر کردن چهره‌‌ی‌تان نیاز دارید آشنا شوید و در خصوص صرفه‌جویی و ولخرجی هنگام خرید لوازم آرایش نکاتی بیاموزید. 


لب‌ها

در خصوص لوازم آرایش مربوط به لب‌ها گزینه‌های زیادی داریم. بیایید با هم آن‌ها را مرور کنیم:

  • رژ لب قدیمی‌ترین عضو خانواده‌ی لوازم آرایش است. رژ‌ لب‌های جدید که دوام بیشتری دارند ممکن است لب‌های‌تان را خشک کنند، پس بهتر است با انواع معمولی آن آغاز کنید. کاربرد برق لب در اسمش خلاصه شده است. می‌توانید آن را روی رژ لب بزنید، یا این‌که فقط از برق لب استفاده کنید. 
  • خط لب برای اکثر خانم‌ها ضروری نیست. اگر به رژ‌های روشن علاقه‌ی زیادی ندارید، آن را تهیه نکنید. 
  • حجم‌دهنده‌ی لب باعث می‌شود لب‌ها بزرگ‌تر به نظر بیایند، اما در اولین کیت آرایش‌تان به آن‌ نیاز نخواهید داشت. 

از آن‌جایی از لوازم آرایش مربوط به چهره بیشتر استفاده می‌کنید، بهتر است تمام طیف‌ها و فرمول‌های مختلف را امتحان کنید.

چهره

حرف فروشنده‌ها را باور نکنید که می‌گویند حتما باید از فونداسیون استفاده کنید. اگر پوستی زیبا دارید، چرا باید آن را بپوشانید؟ اگر قصد دارید از فونداسیون استفاده کنید، بهتر است برای خرید آن به داروخانه نروید. با این‌که برند‌های خوبی با قیمت‌های پایین موجود است، بهتر است قبل از خرید، آن‌ها را روی پوست‌تان امتحان کنید. اگر پوست‌تان خشک است، از فونداسیون پودری استفاده نکنید. 
اکثر خانم‌ها به کانسیلر نیاز دارند. شاید حتی بهتر باشد دو نوع کانسیلر تهیه کنید. برای اطراف چشم، دنبال محصولی باشید که حاوی میکا باشد. درخشش ظریف این ماده باعث می‌شود نور زیر چشم‌ها منعکس شود و چشم‌ها باز‌تر به‌نظر بیایند. اگر پوست‌تان جوش زده، از یک کانسیلر بدون روغن استفاده کنید. 
اگر می‌خواهید در خرید لوازم آرایش ولخرجی کنید، حالا زمان مناسبی است. از آن‌جایی از لوازم آرایش مربوط به چهره بیشتر استفاده می‌کنید، بهتر است تمام طیف‌ها و فرمول‌های مختلف را امتحان کنید. 

مژه‌ها

در مورد لوازم آرایش مژه‌ها باید یک چیز را بدانید، داشتن فر مژه ضروری است. شاید به نظر ابزار عجیبی بیاید، اما فر دادن مژه باعث می‌شود چشم‌های‌تان روشن‌تر و بزرگ‌تر به‌نظر بیاید. 
برای ریمل، باید تصمیم بگیرید چه چیزی برای‌تان اهمیت بیشتری دارد. می‌توانید از بین ریمل‌ها، حجم‌دهنده، بلندکننده یا فرکننده را انتخاب کنید. اگر فرمژه دارید می‌توانید از انتخاب ریمل فرکننده صرف نظر کنید.
بسته به چهره‌‌ی‌تان می‌توانید از خط چشم هم استفاده کنید. خط چشم‌های مایع و ژل هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. 

در لوازم آرایش رژگونه‌ی پودری برای تمام انواع پوست به جز خشک مناسب است.

رژگونه

تقریبا همه با داشتن کمی رنگ روی گونه‌ها زیباتر می‌شود. بعضی خانم‌ها حتی با رژگونه‌ی تنها هم زیبا می‌شوند. 
  • رژگونه‌ی پودری برای تمام انواع پوست به جز خشک مناسب است. 
  • کرم رژگونه تا زمانی که پوست چرب نباشد تاثیر خوبی دارد. 
  • بهتر است برای شرایط و مناسبت‌های مختلف رژگونه‌های مناسب تهیه کنید. 

سایه چشم

بهتر است برای اولبن کیت لوازم آرایش از سایه‌های مات، شامپاینی و خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید. این رنگ‌ها تقریبا به همه می‌آیند و با طیف‌های دیگر هم به سادگی ست می‌شوند. برای مبتدی‌ها پیشنهاد می‌کنیم از سایه‌های آبرنگی استفاده کنند تا سایه‌های پودری. سایه‌های کرمی هم عالی هستند؛ اما دوام زیادی ندارند. طیف‌های مات برای چهره‌های کم آرایش بسیار مناسب‌ا‌ند. 

برس

داشتن ابزار خوب کلید زیبا آرایش کردن است. برس‌هایی که خانم‌ها باید در لوازم آرایش خود داشته باشند مثل برس رژگونه، برس پودر و چند برس سایه‌ی چشم.


منبع : Popsugar