این روزها مدام با عکس‌های خانم‌ها و آقایانی بدون نقص و زیبا مواجه می‌شویم که پوستی عالی، اندامی متناسب و آرایشی ایده‌آل دارند. اگر به مجله‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی سری بزنید، تصاویر صورت‌های زیبا و بدن‌هایی باریک و متناسب همه جا دیده می‌شوند. در حالی که بهبود ظاهر افراد با روش‌های زیادی ممکن است که شامل آرایش، درست کردن مو، خدمات آرایشگاه، رژیم غذایی و ورزش کردن می‌شوند، همیشه باید نسبت به نتایج این روش‌ها انتظاراتی منطقی داشت. 

نتایج جراحی زیبایی بینی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ که یکی از روش‌های رایج برای بهبود چهره و برطرف کردن نقص‌های ظاهری آن محسوب می‌شود. استفاده از نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ باعث شده عکس‌هایی که از مردم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، با چهره‌های واقعی‌شان تفاوت زیادی داشته باشد و همین سطح توقع افراد از خودشان را بالا برده است. این مسئله برای افراد جوان که در حال پیدا کردن شخصیت خود هستند اهمیت بیشتری دارد. آن‌ها همواره تصاویر افرادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند که با استفاده از فوتوشاپ و نرم‌افزارهای دیگر، چهره و اندام‌شان را به حالت ایده‌آل تبدیل کرده‌اند. این باعث می‌شود افراد هم با همین انتظارات نزد جراح پلاستیک بروند و از آن‌ ‌بخواهند با استفاده از جراحی زیبایی بینی یا اعمال جراحی زیبایی دیگر، آن‌ها را تبدیل به یک فوق مدل بکنند. 

اما همیشه باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که نتیجه‌ی استفاده از فوتوشاپ و اعمال جراحی زیبایی مثل جراحی زیبایی بینی، لیپوساکشن یا بزرگ کردن سینه یکسان نیست. داشتن انتظارات رویایی از نتایج جراحی زیبایی بینی روی میزان رضایت فرد از چهره‌ی او تاثیر بسزایی می‌گذارد و حتی ممکن است به افسردگی و اختلالات روانی منجر شود. بهتر است به یاد داشته باشیم اکثر تصاویری که در اینترنت می‌بینیم از واقعیت دور هستند و باید با رویکرد واقعگرایانه سراغ اعمال جراحی زیبایی برویم.