بعضی کلینیک‌های لیزر موهای زائد ادعا می‌کنند این روش نتایج همیشگی به همراه دارد. حقیقت این است که متاسفانه هیچ مدرکی مبنی بر این که لیزر موهای زائد نتایج دائمی دارد وجود ندارد. البته بعضی افراد خوش‌شانس هستند که گزارش می‌دهند تا سال‌ها شاهد رشد موهای زائد بدن‌شان نبوده‌اند، اما تعداد افرادی که رشد دوباره‌ی موهای زائد را تجربه کرده‌اند بیشتر است. 

شاید بعضی‌ها نتایج لیزر موهای زائد را دائمی بدانند، اما منظور آن‌ها از دائمی بودن نتایج این است که رشد موها به مرور کمتر می‌شود و تعداد موهایی که دوباره رشد می‌کنند کاهش می‌یابد. چنین نتیجه‌ای پس از چند جلسه استفاده از لیزر حاصل خواهد شد. 

هم‌چنین تعداد موهایی که دوباره رشد می‌کنند، بسته به قسمت‌های بدن متفاوت است. پس از استفاده از لیزر، مدت زمانی که طول می‌کشد موها دوباره رشد کنند نسبت به چرخه‌های طبیعی رشد مو طولانی‌تر است. بسته به قسمت‌های مختلف بدن، چرخه‌های رشد مو می‌توانند از 4 تا 12 ماه طول بکشند. مو در سه مرحله رشد می‌کند که شامل مرحله‌ی رشد، اتمام رشد و استراحت مو می‌شوند. موهایی که در قسمت‌های مختلف بدن وجود دارند در مراحل متفاوتی از رشد هستند، اما لیزر موهای زائد فقط وقتی موثر است که موها در مرحله‌ی رشد باشند. بنابراین با این‌که اشعه‌ی لیزر می‌تواند در یک جلسه قسمت‌های بزرگی از بدن را پوشش دهد، فقط موهایی که در مرحله‌ی رشد هستند از بین خواهند رفت. در این قسمت دوران رشد موهای قسمت‌های مختلف بدن را آورده‌ایم:

  • ابروها: 1 تا 2 هفته
  • موهای گوش: 1 تا 2 هفته
  • موهای چانه: 2 تا 3 هفته
  • موهای بالای لب: 2 تا 3 هفته
  • موهای زیر بغل: 2 تا 3 هفته
  • موهای میان‌تنه: 2 تا 3 هفته
  • موهای دست‌ها: 2 تا 3 هفته
  • موهای پاها: 3 تا 6 هفته

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای هر فرد بسته به میزان موها و ضخامت آن‌ها متفاوت است.

تعداد جلسات مورد نیاز

تعیین تعداد جلسات مورد نیاز تقریبا غیرممکن است و این تعداد برای هر فرد بسته به میزان موها و ضخامت آن‌ها متفاوت است. بنابراین میزان موفقیت و هزینه‌های لیزر موهای زائد را نمی‌توان تعیین کرد. می‌توانید برای این‌که از میزان موفقیت این روش اطمینان حاصل کنید، در یک جلسه‌ی کوتاه فقط قسمتی کوچک از بدن را لیزر کرده و سپس نتایج آن را ارزیابی کنید. 

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب است

لیزر موهای زائد برای کسانی ایده‌آل است که پوست‌های روشن و موهای تیره و ضخیم دارند. البته این شرایط موفقیت را تضمین نمی‌کند و فقط احتمال آن را بیشتر می‌کند. اشعه‌ی لیزر، ملانین که رنگ‌دانه‌ای تیره است و در پوست و مو یافت می‌شود را مورد هدف قرار می‌‌دهد. با توجه به این‌که میزان ملانین در پوست‌های روشن کم است و مو هرچه تیره‌تر باشد ملانین بیشتری دارد، کسانی که پوست روشن و موهای تیره دارند از لیزر موهای زائد نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند. 
با پیشرفت فناوری، امروزه لیزرهایی وجود دارند که روی پوست‌های تیره هم موثر هستند، اما باید بررسی کنید و ببینید کلینیک مورد نظر از این نوع لیزر استفاده می‌کند یا خیر.


منبع : Hairfreelife