رنگ کردن مو در خانه می‌تواند کار مشکلی باشد برای همین از دو میکاپ آرتیست زبده که آرایشگر‌های سالن‌های زیبایی معروفی هستند کمک گرفته‌ایم تا بتوانید در خانه‌ی خود هم موهای خود را عالی رنگ کنید. قبل از این‌که به داروخانه بروید و رنگ مو بخرید نکات زیر را بخوانید.

رنگ طبیعی مو‌های خود را شناسایی کنید
به گفته‌ی یک متخصص گریم و میکاپ «وقتی می‌خواهید رنگ جدیدی انتخاب کنید رنگ طبیعی موهای شماست که مشخص می‌کند باید از کجا شروع کنید». کسانی‌که رنگ موی گرم‌تری دارند می‌توانند در مقایسه با کسانی‌که رنگ موی سردتری دارند تقریبا هر رنگی را انتخاب کنند. برای این کار می‌توانید از آرایشگر خود که بیشتر به شناسایی توناژ رنگ تسلط دارد کمک بگیرید.

رنگ مورد نظر خود را با یک کلاه‌ گیس امتحان کنید
اگر قصد دارید تغییر زیادی (مثلا سه شماره روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ فعلی‌تان) در رنگ موی خود ایجاد کنید، متخصص گریم و میکاپ ما توصیه می‌کند قبل از این‌که موهای‌تان را رنگ کنید یک کلاه گیس نزدیک به رنگ دلخواه خود را امتحان کنید. این روش سریع و آسانی است که به شما کمک می‌کند بفهمید این رنگ به شما می‌آید یا نه.

رنگ کردن مو در منزل با رعایت نکاتی ساده امکان پذیر و آسان می باشد.

فرمول درست را پیدا کنید
رنگ‌های فومی از آن‌جا که مانند رنگ‌های دیگر روی صورت و خط مو شره نمی‌کنند، برای خانم‌هایی که پوست حساسی دارند مناسب‌ترند. خانم‌هایی که موهای ضخیم و مجعد دارند از رنگ‌های ژله‌ای و مایع نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند. این رنگ‌ها تمام سر را پوشش می‌دهند و همه جای موها پخش می‌شوند.

از استخر دوری کنید
کلر استخر باعث می‌شود لایه‌ی رویی پوست  سر باز شود و مواد معدنی که از آب به ساقه‌ی مو منتقل می‌شوند رنگ آن را تغییر دهند. تا حداقل دو هفته قبل و بعد از رنگ کردن مو در آب استخر شیرجه نزنید و تنها به کنار استخر نشستن بسنده کنید.

رنگ خود را یک شماره روشن‌تر تهیه کنید
یک متخصص میکاپ و رنگ مو می‌گوید: «رنگ مو همیشه از عکسی که روی جعبه‌ی آن می‌بینید تیره‌تر از آب در می‌آید. همیشه رنگی بخرید که یک یا دو شماره از رنگ دلخواه‌تان روشن‌تر است. این را به یاد داشته باشید که همیشه تیره کردن رنگ از روشن کردن آن آسان‌تر است».

آسیب دیدگی موهای رنگ شده خیلی بیشتر از موهای رنگ نشده می باشد.

خود را برای آسیب‌ دیدگی موهای‌تان آماده کنید
مو همیشه پس از رنگ شدن کمی آسیب می‌بیند، حتی اگر بخواهید به رنگ طبیعی خودتان برگردید. رنگ موهای دائم و موقتی حاوی هیدروژن پراکسید هستند که به شکلی شیمیایی رنگ‌ دانه‌های موها را تغییر می‌دهد. به همین دلیل باید مراقب موی رنگ شده‌ی خود باشید. پس از رنگ کردن مو حد اقل هفته‌ای یک بار موهای‌تان را مرطوب کنید تا درخشندگی آن‌ها باز گردد.

دوش نگیرید
چربی طبیعی پوست سر بهترین محافظ در برابر حساسیت پوستی است. اما منظور از این حرف چیست؟ موی کثیف برای رنگ کردن ایده آل است. قسمت بندی کردن موی کثیف بسیار ساده‌تر است که در پخش شدن یکسان رنگ روی سر بسیار موثر است. بهتر است یک روز قبل از این‌که می خواهید موهای خود را رنگ کنید موهای‌تان را شامپو نزنید.

بعد از ساعت هفت بعدازظهر موهای خود را رنگ نکنید
بیشتر آرایشگاه‌ها تا ساعت هفت بعد از ظهر باز هستند. پس بهتر است در ساعات کاری موهای خود را رنگ کنید تا همیشه بتوانید در صورت نیاز به کمک یک حرفه ای دسترسی داشته باشید.
منبع : Instyle