همان‌طور که در بخش اول گفتیم، همه‌ی ما کم و بیش تنبل هستیم و دوست نداریم صبح زود بیدار شویم و ببینیم پاهای‌مان بعد از دو روز پر از موهای زائد هستند. موم هم راه حل خوبی نیست چون برای استفاده از آن مجبورید صبر کنید موهای‌تان رشد کنند.
تیغ زدن هم گاهی واقعا آزاردهنده می‌شود. احساسی که مدتی پس از تیغ زدن با پوشیدن شلوار جین به شما دست می‌دهد واقعا بد است. بهتر است دروغ نگوییم، همه‌ی ما احتمالا با این مشکلات مواجه شده‌ایم.
اگر به دنبال راه‌حلی دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد خود هستید،  لیزر موهای زائد می‌تواند بهترین باشد. ما با یک متخصص پوست و مو معتبر صبحت کرده‌ایم تا جزئیات عمل لیزر موهای زائد را برای شما فراهم کنیم. در ادامه‌ی این مطلب با مجله ایرانگان همراه باشید.

تمام بدن را در یک جلسه لیزر نکنید
اگر از جایی می‌شنوید که می‌توانید در یک جلسه تمام بدن خود را لیزر کنید بهتر است از آن‌جا سریع فرار کنید. پوست شما در هر جلسه میزان معینی از حرارت و نور را می‌تواند بدون صدمه دیدن جذب کند.

اگر می‌خواهید به نتیجه برسید باید در این کار تداوم داشته باشید
این موضوع یک دلیل محکم دارد. پیاز‌های مو خود به خود رشد می‌کنند. کسانی‌که بهترین نتایج را از لیزر موهای زائد می‌گیرند معمولا 4 تا 6 هفته یک بار لیزر می‌کنند تا پیازهای بیشتر را از بین ببرند. در این بازه‌ی زمانی موها خود به خود می‌ریزند.

خانمی بعد از انجام عمل لیزر موهای زائد

بعد از سه ماه باید نتایج چشمگیر لیزر را مشاهده کنید
صبر کردن کار مشکلی است اما بهتر است این کار را انجام دهید. بعد از چند جلسه‌ی اول احتمالا تفاوت زیادی نمی‌بینید. اما پس از سه ماه تعداد پیاز‌ های موهای زائد به شدت کاهش پیدا می‌کنند و این فرایند ادامه خواهد داشت.

از بین بردن موها برای بعضی پوست‌ها و موها سخت‌تر است اما غیر ممکن نیست
پیاز موهای تیره راحت‌تر از بین می‌روند چون لیزر راحت‌تر آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل از بین بردن موهای روشن، سفید، بلوند و قرمز مشکل می‌شود.

فرایند لیزر موهای زائد بدون درد نیست
بهتر است صادق باشیم. هر دفعه که لیزر روی پوست‌تان شلیک می‌شود مثل این می‌ماند که کسی با کش پلاستیکی به شما ضربه می‌زند. اما نتایج دائمی این عمل ارزش دارد تا نیم ساعت درد را تحمل کنید.

پس از لیزر کردن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
در کل بهتر است همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید اما پس از عمل لیزر موهای زائد حتما باید این کار را انجام دهید. پس از عمل لیزر موهای زائد پوست‌تان حساس می‌شود و باید بیش از همیشه از آن محافظت کنید.

لوازم مورد نیاز اپیلاسیون موهای زائد بدن

پس از لیزر کردن از موم یا اپی لیدی استفاده نکنید
تیغ زدن هیچ اشکالی ندارد اما روش‌های دیگر را برای از بین بردن موهای زائد کنار بگذارید. بیرون کشیدن پیاز‌های مو بعد از لیزر موهای زائد، فرایند از بین رفتن مو را کند می‌کند. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را ببینید باید بگذارید موها خودشان بریزند.

از عطر زدن و دوش داغ هم دوری کنید
از 24 تا 48 ساعت بعد از لیزر موهای زائد به پوست‌تان عطر نزنید و تا یک هفته با آب ولرم دوش بگیرید.

لیزر موهای زائد بی خطر است؟

این عمل اگر در مطب یک متخصص پوست و مو معتبر انجام شود کاملا بی‌خطر است، به کاهش دائمی موها منجر می شود که سریع و مؤثر است.

ارزشش را دارد؟
این سوال اگر هزار بار هم پرسیده شود هر بار جوابش مثبت است. با انجام عمل لیزر موهای زائد تمام موهای شما به صورت تضمینی از بین نمی‌روند اما آن موهای لجبازی که باز هم رشد می‌کنند اصولا دیده نمی‌شوند. مطمئن باشید با لیزر موهای زائد، یکی از درگیری‌های بزرگ زندگی شما از میان برداشته می‌شود.
منبع : Buzzfeed