خال عجیبی روی پوست‌تان دارید؟ به بوتاکس فکر می کنید؟ پس حتما باید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. ولی شاید متوجه نباشید که یک متخصص پوست و مو کاری غیر از تشخیص سرطان پوست و از بین بردن چروک‌های صورت نیز دارند.

امروزه روش‌های زیادی برای مراقبت از پوست ابداع شده است و کارخانه ها و شرکت‌های فعال در حوزه ی زیبایی و مراقبت از پوست، هر روز با راه حل‌های جدیدی به سراغ مشتریان نا امید خود می روند. اما بهتر است قبل از اینکه نا آگاهانه به سمت استفاده از این محصولات برویم، در مورد علائم و مشکلات پوستی اطلاعات کافی کسب و با چشمانی باز راه حل مناسب برای مشکل پوست خود را پیدا کنیم. در این مطلب سعی داریم نشانه‌هایی که ممکن است به مشکلات پوستی مربوط باشند اما از چشم غیر متخصصین دور بمانند را به شما یادآور شویم و به شما توصیه کنیم این مشکلات را جدی گرفته و در صورت بروز آنها به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

ورم چشم یکی از نشانه هایی است که با مشاهده آن باید به متخصص پوست و مو مراجعه نمائید.

ممکن است ورم چشم داشته باشید
یک عفونت رایج که از غشای چشم آغاز می شود و به کل آن و حتی پلک ها نیز سرایت می کند. هرچیزی که به غشای مخاطی مربوط شود در حوزه ی تخصص متخصصین پوست قرار می گیرد.

موهای‌تان وضعیت مناسبی ندارند
اگر موهای‌تان پر از شوره است یا ریزش دارد، متخصص پوست و مو می تواند کمک‌تان کند. در مورد شوره، شست و شوی نا منظم یا استرس می تواند به مردن سلول‌های پوست سر منجر شود و سپس این سلول‌های مرده به شکل شوره خود را نشان می دهند. کچلی معمولا ژنتیکی است، ولی اگر به متخصص پوست و مو مراجعه کنید احتمال از دست دادن پیاز موهای‌تان کاهش می یابد.

ناخن های‌تان مشکل دارند
ناخن لکه دار، رنگ رفته یا شکننده می تواند نشانه ی مشکلات زیادی از قبیل سوریازیس، تغذیه ی نادرست و نارسایی تیروئید باشد. حتی اگر این مشکلات برای‌تان آزاردهنده هم نیستند، ممکن است نشانه ی مشکلی در سیستم بدن شما باشند که به التهاب و نارسایی اعضا منجر می شود. برای مثال ما می دانیم اگر بیماری سوریازیس داشته باشد، درمان فشار خونش مشکل تر می شود. متخصص پوست و مو می تواند رابطه ی این مشکلات را تشخیص دهد.

اگر لب تان به صورت مداوم جوش می زند به متخصص پوست و مو مراجعه نمائید.

لب‌تان جوش می‌زند
تعداد زیادی از بیماری‌هایی که متخصص پوست و مو درمان می کند در دهان ایجاد می شود. یک نوع رایج از این بیماری ها که «آفت» نام دارد به نارسایی سیستم ایمنی بدن مربوط می شود. باز هم یک متخصص پوست و مو می تواند به شما کمک کند رابطه ی میان این مشکلات را پیدا کنید.

در قسمت‌های خصوصی بدن‌تان مشکل دارید
در این نوع مواقع مردم اصولا به متخصص زنان یا دکتر ارولوژی مراجعه می‌کنند. ولی برخی مشکلات که در ناحیه ی خصوصی افراد ایجاد می شود قارچی هستند و به عفونت‌های پوستی مربوط می شوند و در نتیجه بهتر است برای درمان آن ها به متخصص پوست مراجعه شود. در موارد این چنینی عدم توجه به مشکل ممکن است باعث بروز سرطان سلول سنگفرشی شود.

افسرده هستید درست است
وقتی وضعیت روحی مناسبی ندارید متخصص پوست و مو اولین انتخاب شما نیست. اما اگر افسردگی شما با مشکلات ناخن یا پوست همراه است به آن ها بی توجهی نکنید. باید در نظر داشت سوریازیس و دیگر مشکلات پوستی بیماری‌های التهابی هستند، و التهاب به مشکلات روحی مثل افسردگی نیز مربوط است. پس درمان سوریازیس ممکن است در بهبود وضعیت روحی شما مؤثر باشد.
منبع : Prevention