وقتی صحبت از برگزاری مراسم عروسی به میان می‌آید آن هم از نوع سازگار به محیط زیست آن، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند پای لباس عروس به میان نیاید. دلیل ‌آن این است که وقتی مردم اسم لباس سبز یا سازگار با محیط زیست را می‌شوند، یاد هیپی‌ها می‌افتند. آن‌ها نمی‌توانند اشتیاق خود برای داشتن یک لباس عروس شیک را، با تصور این که پا برهنه در حالی‌که خود را به برگ درخت پیچید‌ه‌اند؛ آشتی دهند.

به چند طریق می‌توانید یک لباس عروس سازگار با محیط زیست برای خود انتخاب کنید. یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید استفاده از لباسی است که عروس دیگری قبلا به تن کرده. از جاهای زیادی می‌توانید آن را تهیه کنید مثلا از فامیل و یا دوست و آشنا و یا این‌که لباس عروس دست دوم بخرید.

راه دیگر این است که پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به صورت محلی و با مواد طبیعی و یا قابل بازیافت بافته شده باشند. اگر برای‌تان مهم است که لباس عروس سازگار با محیط زیست به تن کنید، باید این کار را با تحقیق و پرس‌و‌جو انجام دهید. این‌که ظاهر یک لباس عروس طبیعی به نظر می‌رسد، دلیل نمی‌شود فکر کنید که به صورت سازگار با محیط زیست تهیه شده است. 

به هر حال هر لباسی را که انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که کاری که بعد از مراسم عروسی با لباس عروس می‌کنید هم می‌تواندروی محیط زیست اثرگذار باشد. با انجام تحقیق روش‌هایی را برای تمیز کردن آن انتخاب کنید که سازگار با محیط زیست باشد و اگر دیگر به کارتان نمی‌آید، آن را بفروشید یا به مراکز خیریه اهدا کنید. اگرچه نگه داشتن لباس عروس برای ازدواج فرزندان ممکن است کار مثبتی برای حفظ محیط زیست به نظر برسد، اما احتمال این‌که دختر شما و یا دختر‌های فامیل بخواهند در آینده از آن استفاده کنند خیلی کم است. با فروش آن، هم پولی به جیب شما می‌رود و هم زمین نفعی از این کار می‌برد. بهترین کار برای این‌که لباس عروس به محیط زیست آسیب نزند، استفاده‌ی مجدد از آن است.


منبع : Sheknows