فرقی نمی‌کند محدودیت بودجه داشته یا در کل مخالف هزینه کردن پول زیاد برای لباس عروس باشید، همان‌طور که در بخش اول گفتیم، روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک لباس عروس ارزان و منحصر به فرد پیدا کنید. با توجه به وجود فروشگاه‌‌های اینترنتی لباس عروس، رواج پوشیدن لباس‌های غیرسنتی در مراسم عروسی و حراج‌ها، می‌توانید در هزینه‌های خرید لباس عروس صرفه‌جویی کنید و زندگی جدید‌تان را، با پشتوانه‌ی مالی بهتر آغاز کنید.


لباس عروس را تکه تکه بخرید

خریدن تکه‌های جداگانه لباس عروس نه‌تنها مدرن است، بلکه بسیار ارزان هم است. خریدن دامن و تاپ لباس عروس به صورت جداگانه، باعث می‌شود انتخاب‌های بیشتری داشته باشید. می‌توانید از فروشگاه‌هایی که حراج زده‌اند یا مزون‌های عروسی که لباس عروس جداگانه می‌فروشند، تکه‌های لباس عروس را به صورت جداگانه خریداری کنید.


ساده باشید

در دنیای مراسم عروسی، تزئین بیشتر یعنی هزینه‌ی بیشتر. اما اگر به سبک‌های ساده علاقه داشته باشید، شانس آورده‌اید چون می‌توانید یک لباس عروس ساده و مینیمال را با قیمت خیلی کمتری نسبت به لباس عروس‌های مجلل تهیه کنید. وقتی به مزون عروس رفتید، به فروشنده خوب توضیح دهید که یک لباس عروس ساده می‌خواهید که قیمت بالایی هم نداشته باشد. به این شکل فرایند انتخاب لباس عروس برای‌تان ساده‌تر می‌شود و فروشنده بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. دنبال لباس‌هایی باشید که فقط از یک نوع پارچه دوخته شده باشند و تزئیناتی مثل بند، گل و مروارید نداشته باشد. 


لباس را قرض بگیرید

اگر دوست یا آشنایی دارید که لباس‌هایش اندازه‌ی شما می‌شود، شاید بتوانید لباس عروس او را بدون هزینه قرض بگیرید. البته از آن‌جایی که لباس عروس برای بعضی‌ها ارزش معنوی زیادی دارد، اگر دوست‌تان از قرض دادن لباسش به شما ممانعت کرد، نباید ناراحت شوید. هم‌چنین اگر لباس عروس قرض گرفتید، باید در نگهداری از آن دقت زیادی داشته باشید که آسیب نبیند و پس از استفاده، باید آن را به خشکشویی بدهید تا با روش‌های مناسب شسته شود. 


اکثر زوجین در این فصول مراسم عروسی برگزار می‌کنند پس بهتر است لباس عروس را در فصل‌های دیگر بخرید.

لباس‌‌های فصل پیش را بخرید

درست مثل لباس شنا، لباس عروس در بهار و تابستان گران‌تر است، چون اکثر زوجین در این فصول مراسم عروسی برگزار می‌کنند. پس اگر در فصل‌های بعد لباس عروس بخرید، می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. برای مثال لباس‌های بدون آستین یا دکلته، در فصول پاییز و زمستان حراج می‌شوند. خیلی از مزون‌های لباس عروس هم آخر فصل لباس‌های‌شان را حراج می‌زنند تا جا برای لباس‌های جدید باز شود. اگر لباس نیاز به تغییر دارد، وقت کافی برای دادن آن به خیاط در نظر بگیرید. 


چانه بزنید

اگر در چانه زدن حرفه‌ای باشید، شاید بتوانید لباس عروس را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید. اگر سراغ لباس‌های نمونه بروید، می‌توانید تخفیف زیادی بگیرید، اما همیشه بیشترین تخفیف را می‌توان روی زیور آلات  گرفت. سعی کنید هنگام خرید تور، کفش و دستکش با فروشنده چانه بزنید و تخفیف بگیرید. 


مراسم عروسی می‌تواند فشار زیادی روی زوجی که تازه زندگی‌شان را آغاز کرده‌اند وارد کند. اگر می‌خواهید زندگی مشترک‌تان را بدون قرض آغاز کنید یا قصد دارید مخارج مراسم عروسی را برای دادن قسط خانه پس‌انداز کنید، تصمیم بسیار منطقی گرفته‌اید. اما اگر دوست دارید در روز مراسم عروسی خاص، زیبا و کلاسیک باشید، داشتن یک لباس عروس مناسب ضروری است. خوشبختانه، مزون‌های لباس عروس تنها گزینه‌ی شما نیستند و می‌توانید گزینه‌های دیگر را نیز بررسی و یک لباس عروس مناسب پیدا کنید.


منبع : Moneycrashers