آیا داشتن بهترین برس‌های آرایشی ذهن‌تان را مشغول کرده؟ برس آرایشی جزو اصلی مجموعه لوازم آرایش محسوب می‌شود و اگر از بهترین نوع باشد، کیفیت آرایش و گریم صورت‌تان را تاحد زیادی بالا می‌برد. اما سوال این‌که چه نوع برس آرایشی را انتخاب کنیم؟ در ادامه برس‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که در سالن زیبایی و توسط آرایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و وجود آن‌ها در مجموعه‌ی لوازم آرایش شما نیز ضروری است. 


برس سایه چشم

این نوع برس معمولا فرمی مسطح و نسبتا سفت داشته و برای ضربه زدن ملایم و آرایش پلک چشم استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌شود از نوک برس برای پخش کردن رنگ زیر خط مژه پایینی استفاده یا به دلخواه، خط دیگری در اطراف شیار بالایی پلک ایجاد کرد.


برس نوک قوسی سفت

این نوع برس برای پر کردن رنگ و ایجاد حالت دودی روی چشمان و ترکیب شیار بالای پلک کاربرد دارد. موهای برس به اندازه کافی سفت هستند و به آسانی می‌توانید سایه چشم را به جهت مورد نظر حرکت دهید. 


از برس مدادی برای پخش کردن رنگ در امتداد خط مژه استفاده می‌‌شود.

برس مدادی

برس مدادی گزینه‌ای عالی برای بالا بردن دقت سایه زنی روی پلک چشم، شیار بالای چشم و در امتداد خط مژه است. هم‌چنین از این نوع مداد برای پخش کردن رنگ در امتداد خط مژه استفاده می‌‌شود یا می توان با تیره کردن بخش بیرونی چشم، ظاهر دراماتیکی به چهره بخشید.


برس نوک قوسی نرم

این نوع برس قوسی شکل از موهای بسیار نرمی برخوردار است و گزینه‌ای ایده‌ال برای محو کردن خطوط زیر استخوان ابرو محسوب می‌شود. علاوه‌ بر این، برای محو کردن لکه‌های تیره اطراف چشم کاربرد دارد.


برس خط چشم

این نوع برس مخصوصا برای استفاده همراه با خط چشم ژله‌ای طراحی شده است. نوک خمیده‌ی آن باعث می‌شود به طور کامل در بالای مژه‌ها قرار گیرد، طوری‌که به‌راحتی بتوانید آن را به سمت پایین چشم سر دهید. نوک تیز این نوع برس حتی به افراد مبتدی در زمینه آرایشگری و زیبایی بانوان هم کمک می‌کند تا چشمان جذاب و گربه‌ای شکل طراحی کنند.


برس  ابرو

با استفاده از این نوع برس می‌توانید در هزینه صرفه‌جویی کنید چرا که هر سر این برس از یک قابلیت برخوردار است. یک سمت برای برس زدن ابروان است و سمت دیگر هم دارای برسی زاویه‌دار بوده و برای پر کردن ابروها بسیار مناسب است. از آن‌جایی که برس ابرو دو کاره است، یکی از لوازم آرایش محبوب  آرایشگر محسوب می‌شود و در سالن زیبایی کاربرد زیادی دارد. 


با استفاده از برس کانتورینگ زاویه‌دار، می‌توانید با زاویه مورب از استخوان گونه محکم به سمت پایین ضربه وارد کنید.

برس کانتورینگ

امروزه تعداد زیادی از این نوع برس‌ با شکل و اندازه‌های متنوع در بازار موجود است که توسط  آرایشگر در سالن زیبایی استفاده می‌شود. با استفاده از برس کانتورینگ زاویه‌دار، می‌توانید با زاویه مورب از استخوان گونه محکم به سمت پایین ضربه وارد کنید و این قسمت از صورت را آرایش کنید.

 

برس استیپلینگ فونداسیون

این نوع برس در شکل و اندازه‌های متنوع تولید می‌شود و کاربردهای زیادی دارد. به‌طور کلی این نوع برس برای افرادی که عاشق گریم کامل هستند ایده‌آل است. مخصوصا که نوک آن پهن و مسطح طراحی‌شده تا رنگ گریم به‌طور کامل روی صورت پخش شده و رگه رگه نشود. 


برس مسطح فونداسیون

استفاده از برس مسطح فونداسیون اختیاری است. این نوع برس بیشتر برای های‌لایت کردن بخش بالایی استخوان گونه کاربرد دارد. حین کار با این نوع برس ممکن است رگه و خطوطی بر روی فونداسیون به جا بماند، از این رو نهایت دقت را به‌‌کار گیرید. 


اسفنج بیوتی بلندر

از نظر فنی این وسیله یک برس آرایشی به حساب نمی‌آید، اما یک ابزار آرایشی عالی تلقی می‌شود که در سالن زیبایی هم کاربردهای زیادی دارد. این اسفنج به‌خاطر شکل مخروطی که دارد، برای کار روی قسمت‌هایی که از زیر برس در می‌روند بسیار مناسب است. هم‌چنین از آن به‌عنوان یک رنگ پاش در پایان کار گریم استفاده می‌شود.


منبع : Makeupgeek