در این دوران مدرن زندگی انسان هیچ شکی وجود ندارد که جریانات امروزی هر جنبه‌ای از زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند. از ماشین‌های‌مان گرفته تا مد و تکنولوژی، طراحی در معماری و دکوراسیون داخلی همگی تحت تاثیر جریان‌های مدرن قرار می‌گیرند. برخی واژه‌های "مدرن" و "معاصر" را به تناوب به جای هم مورد استفاده قرار می‌دهند که به معنی یک شکاف نسبتا معقول و ملایم بین هنجارهای سنتی و مفاهیم جدید غنی بودن طراحی و شیوه‌ی تفکر امروزی است. واژه‌ی مدرن می‌تواند به مدت زمان دوره‌ی به وجود آمدن شیوه‌ها و تکنیک‌های جدید طراحی دکوراسیون داخلی از 1850 تا 1920نیز تعبیر شود. از آوردن روشنایی به مکان‌های تاریک تا طراحی کردن راهروهای فراخ و ارائه‌ی مبلمان‌ تر و تمیز، 10 راه برای آوردن حال و هوای مدرن به طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که در ادامه‌ی مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آوردن روشنایی به فضاهای داخلی بدون تلاش فراوان

وقتی که دوره‌های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و پست مدرن بین سال‌های1920 و 1960 آغاز شد، در واقع طراحان از فضاهای داخلی تاریک با اتاق‌های کوچک و پنجره‌های کوچک دل کندند. روشنایی اتاق‌های وسیع جانشین اتاق‌های تاریک و کوچک شده و این جزئیات همان چیزهایی است که شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های خود مورد استفاده قرار دهید. انتخاب کردن طرح مناسب راهروها که اجازه می‌دهد نور طبیعی از طریق راهروهای فراخ و پنجره‌های شیشه‌ای، نورگیرها و لوله‌های خورشیدی و استفاده از شیشه‌های نیمه روشن برای مناطق خصوصی مانند حمام و سرویس بهداشتی به فضای مسکونی شما راه یابد. 

رنگ‌های مدرن امروزی در دکوراسیون داخلی باعث می‌شوند که قطعات فلزی مبلمان‌ شما درخشش خاصی داشته باشند.

استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های جیغی که دوست دارید

استفاده از رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای، خاکستری و رنگ‌های سیاه و سفید ترکیبی برای کف خانه‌ها، مبلمان‌، تجهیزات روشنایی و کاشی و سرامیک بهترین گزینه برای ترکیب بندی زیبای رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی خواهد بود. رنگ‌های مدرن امروزی باعث می‌شوند که قطعات فلزی مبلمان‌ شما درخشش خاصی داشته و باعث می‌شوند که شما بتوانید در زمینه‌ی بافت‌ها و الگوها از خلاقیت خود بهترین استفاده را ببرید. استفاده‌ی شما از رنگ‌های خنثی به این معنی نیست که طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما کسل کننده خواهد بود. برای مثال مبلمانی به رنگ سبز لجنی هم بافتی زیبا دارد هم ظاهری جذاب.

استفاده از مواد طبیعی 

به‌جای این‌که از چوب تنها برای تولید مبلمان‌ چوبی مدرن استفاده کنید، باید بدانید که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ی مدرن خود می‌توانید از مواد طبیعی و ارگانیک در مبله کردن فضای تراس، مبلمان‌ چرمی برای فضاهای داخلی و عناصر دکوری ساده در تمامی نقاط خانه‌ی خود بهره ببرید. دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم حس جدیدی نسبت به استفاده از مواد ارگانیکی مانند چوب، سنگ، تخته سنگ، چوب درخت ساج، کتان، پشم و دیگر منسوجات زیبا و لطیف در مبلمان‌ مدرن با خود آورده و استفاده از این مواد ارگانیک تنها به خانه‌های سنتی و هنری منحصر نمی‌شود.

فضایی باز و محیطی آرامش‌بخش

طراحان مبلمان‌ شروع به طراحی و ساخت کاناپه‌ها، میزها و مبلمان‌ خانگی کرده‌اند که سبک زندگی راحت و آرامش بخش را منعکس می‌کنند. تزئینات شلوغ با خطوط صاف جایگزین شده‌اند و این موضوع به خانه‌های مدرن این امکان را داده است که از لحاظ سنگینی فضا و حجم مبلمان‌ سبک‌تر شده و شیوه‌ی زندگی مجلل از آن‌ها حذف شود. سعی شده که در راهروها از مبلمان‌ استفاده نشود تا یک حس بی وزنی به این مکان‌ها داده شده و خانه‌ی شما نیز بتواند چنین حسی را منتقل کند.

استفاده از از پارکت روشن و شاد باعث ایجاد حسی مدرن و شاداب در دکوراسیون داخلی می‌شود.

کفپوش پوشیده نشده به رنگی زیبا

زندگی مدرن راه‌هایی را برای استفاده از مواد جدید فراهم کرده است، اما همزمان سعی شده که فضای خانه‌ کمتر شلوغ و مملو از مبلمان‌ باشد و به اعضای خانواده احساس آرامش ببخشند. راهروهای خالی از مبلمان‌ با پارکت چوبی زیبا، کاشی‌های سرامیکی و چینی، سنگ‌های تراورتن و مرمر راه را برای زندگی مدرن فراهم ساخته‌اند. مواد ارگانیک و طبیعی در خانه‌های مدرن امروزی یک ضرورت به شمار می‌آیند. استفاده از فرش در راهروهای خلوت هم باعث می‌شود که راه رفتن روی کف خانه راحت بوده و فضای ایده‌آل بصری را فراهم می‌آورد به ویژه در اتاق‌های نشیمن و پذیرایی. باید به یاد داشته باشید که حتما از پارکت روشن و شاد استفاده کنید تا حسی مدرن و شاداب را به دکوراسیون داخلی خود بیاورید.

شروع فضای داخلی خانه با یک راهروی باز و وسیع

خانه‌های مدرن امروزی سعی دارند که فضاهای داخلی را به یک ساختار واحد تبدیل کنند. عبارت "اتاق فوق العاده" برای تعریف زیبایی اتاق‌هایی که بزرگ بوده و همه جا بین فضاهای خانه مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن دیوارهای مختلف کشیده نشده است استفاده می‌شود. طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از یک راهروی وسیع در خانه‌های امروزی یک اصل مهم و نمادین است که یک زیبایی طراحی یکسان را به تمام خانه‌ی شما خواهد بخشید.

جزئیات طراحی خارجی مدرن با خط هدایت جریان

در حالی که تمرکز بر روی طراحی و مبلمان‌ داخلی در زمان توجه به تاثیرات طراحی‌های مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد نباید از جزئیات طراحی خارجی خانه که به همان اندازه مهم هستند نیز غافل شد. اغلب طراحی‌های جزئیات خارجی خانه خالی از تزئینات سنگین بناهای قدیمی و تاریخی هستند و معمولا این عناصر با اشکال مستطیلی و دایره‌ای ساده جایگزین می‌شوند. سقف‌ها کاملا طراحی مجزایی داشته که معمولا از وسایل روشنایی و تاق‌های برجسته در آن‌ها استفاده می‌شود و خطوط صاف سقف‌ها معمولا با سازه‌ها و تزئینات خارج از خانه هماهنگی بیشتری دارند. استفاده از طرح‌های خلاقانه در طراحی پنجره‌ها می‌تواند نقش مهم و موثری در دادن حس مدرنیته به خانه‌ی شما داشته باشد.

توجه به جزئیات در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی خانه‌های امروزی نیز اهمیت فراوانی داشته است.

توجه به جزئیات مدرن در خانه‌های امروزی

همانند اعصار طراحی که در گذشته وجود داشته است، توجه به جزئیات در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی خانه‌های امروزی نیز اهمیت فراوانی داشته و یکی از موضوعاتی است که همواره به آن توجه خاصی می‌شود. عناصر زیبایی مانند تجهیزات روشنایی که زیبایی منحصر بفردی داشته و به اشکال هنری شباهت دارند بسیار ساده و دوست داشتنی ساخته می‌شوند. نرده‌ها، پرچین‌ها و پلکان‌هایی که در دوران طراحی گذشته از قطعات بزرگ چوب و به صورت دستی ساخته می‌شدند با کابل‌ها، شیشه‌ها و مواد صنعتی مدرن و خلاقانه‌ای جایگزین شده‌اند.

تکنولوژی همه جای خانه‌ها پنهان شده است

یکی از ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی این است که همه از جزئیات پنهان پشت این وسایل خوش‌شان می‌آید. شما می‌توانید تکنولوژی را در دنیای مدرن تلفن‌ها، کامپیوترها و دیگر وسایل خانه ببینید. جزئیات مدرنی مانند کنترل‌های بی‌سیم از را دور برای وسایل الکترونیکی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم‌های روشنایی، امنیت و دیگر تکنولوژی‌های بکار رفته در اغلب تجهیزات امروزی همگی به اجزایی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن ما تبدیل شده‌اند. سعی کنید تجهیزات مدرن را به روش زندگی خود وارد کنید و با این کار زندگی مدرن را بیش از پیش تجربه کنید. تکنولوژی باعث شده است که جزئیات لوکس پنهان و زیادی به خانه‌های امروزی اضافه شود.

نحوه‌ی تفکر دنیای قدیم خود را در عصر جدید رها کنید

هیچ شکی نیست که هر عصر طراحی از دیگر اعصار تاثیر پذیرفته و عناصری از دوره‌های پیشین را به امانت می‌گیرد. دوره‌ی طراحی مدرن بیشتر بر خلاص شدن از اصول خشک و رسمی و البته انعطاف ناپذیر گذشته و استفاده از دیدگاه‌ها و طراحی‌های مینیمالیستی تاکید دارد. چه دوست داشته باشید که از طراحی‌های التقاطی و ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن استفاده کنید و یا ترجیح می‌دهید که از وسایل و طراحی کاملا مدرن استفاده کنید باید بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما نحوه‌ی زندگی‌تان را نشان خواهند داد. بهتر است از اصول طراحی رسمی قدیمی دست کشیده و بگذارید زندگی‌تان کمی شکل مدرن داشته باشد و از این زندگی مدرن که در سراسر خانه‌ی شما انعکاس یافته است لذت ببرید.

منبع : Freshome