در حالی که ابزار آرایشگاهی متنوعی در بازار موجود است اما این ابزار تفاوت قابل ملاحظه‌ای با ابزار حرفه‌ای‌تر دارند و تفاوت اصلی  بین محصولات مصرفی خانگی و حرفه‌ای در کیفیت آن‌ها است. از آن جایی که ابزار حرفه‌ای آرایشگاه استفاده‌ی زیادی دارد، باید از مواد باکیفیت‌تر ساخته شوند و نسبت به نمونه‌های خانگی دوام بیشتری دارند.

ابزار کاربردی آرایشگر

آرایشگر به انواع گوناگونی از ابزار و لوازم آرایش دسترسی دارد که معمولا به کاربران معمولی فروخته نمی‌شود. برخی ابزار حرفه‌ای مو در آرایشگاه عبارتند از:
  • سشوارهای سرامیک
  • سشوارهای یونی
  • سشوارهای کهربایی
  • اتو موی صاف که تا میزان 450 درجه گرم می‌شود
  • دستگاه فر کننده مو با لوله در اندازه‌های مختلف
  • فرکننده بدون گیره
  • ماشین‌های اصلاح شارژی
این‌ها تعدادی از ابزار حرفه‌ای موجود در یک آرایشگاه حرفه‌ای است. آرایشگر مو از همه این ابزار برای انجام کار یک مشتری استفاده نمی‌کند و کاربرد آن‌ها براساس مدل موی فعلی مشتری، رنگ و نوع آن است.

آرایشگاه حرفه‌ای باید مجهز به جهیزات حرفه‌ای از ژل‌های مختلف، رنگ مو، شامپوها و نرم‌کننده‌های گوناگون باشد.

محصولات آرایش مو

آرایشگر علاوه بر داشتن تجهیزات حرفه‌ای از ژل‌های مختلف، رنگ مو، شامپوها و نرم‌کننده‌های گوناگون استفاده می‌کند و براساس رنگ موی درخواستی مشتری، به موها حالت می‌دهد. برخلاف ابزار حرفه‌ای می‌توان این محصولات خاص را از هر فروشگاه لوازم آرایش خریداری کرد. به هر حال یک آرایشگر حرفه‌ای به خوبی از نوع شامپوی موردنیاز، رنگ مو، نرم‌کننده یا ژل برای مشتری اطلاع دارد، بنابراین مشتری را از اجبار به آزمودن انواع محصولات و انتخاب بهترین گزینه نجات می‌دهد.

آموزش حرفه‌ای

استفاده از ابزار حرفه‌ای آرایشگاه نتیجه‌ی خوبی به همراه دارد. هرچند آموزش حرفه‌ای و تجربه اهمیت بیشتری نسبت به خود ابزار دارد. یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند دوره‌های آموزشی را در یک کالج یا موسسه معتبر گذرانده  و چگونگی استفاده از این ابزار و لوازم آرایش و کاربردهای مناسب آن‌ها را بیاموزد. 
ابزار حرفه‌ای به همراه آموزش صحیح  به آرایشگر کمک می‌کند تا کارهایی از قبیل کوتاهی مو، فر و صاف کردن مو را به بهترین نحو انجام دهد. ابزارهای عادی در آرایشگاه معتبر و حرفه‌ای استفاده نمی‌شوند. در ضمن فقط یک آرایشگر آموزش دیده می‌داند که برای آرایش مو از چه لوازم آرایش و ابزاری و چگونه استفاده کند.

منبع : Evergreenbeauty