وقتی مشغول به کار هستید اغلب اوقات نیاز است که سیم و کابل را بپیچید و جمع کنید و یا دوباره آن‌ها را باز کنید. در ادامه، ما شش روش معرفی می‌نماییم که به شما کمک می‌کنند تا در هر موقعیتی، سیم و کابل را به سرعت جمع و جور کنید:

روش پیچیدن حلقه‌های متناوب

اگر نیاز دارید اطمینان حاصل نمایید که در نهایت با گره خوردگی و خمیدگی سیم و کابل مواجه نمی‌شوید، جهتی که سیم و کابل را می‌گیرید تا یک حلقه تشکیل دهید را یکی در میان تغییر دهید. با این روش در صورت نیاز، کابل به راحتی باز خواهد شد.

روش کوتاه کردن

این روش نه تنها کمک می‌کند که کابل‌های‌تان را به صورت مرتب و آراسته بپیچید، بلکه به کم کردن حجم کابل‌ها نیز کمک می‌کند. ابتدا یک حلقه تشکیل دهید سپس انتهای آزاد کابل را داخل حلقه وارد کنید و آن را به صورت مارپیچ دور سیم و کابل حلقه شده بپیچید. بدین ترتیب، شما یک حلقه‌ خواهید داشت که هرگاه به طول معینی از کابل احتیاج داشته باشید، می‌توانید همان مقدار کابل را از دور حلقه باز ‌کنید.

روش کوتاه کردن سریع

برای پیچیدن سیم و کابل به شکل یک حلقه‌ی مرتب، روش کوتاه کردن واقعا خوب جواب می‌دهد اما اگر طول کابل زیاد باشد اجرای این روش وقت‌گیر است. اگر عجله دارید باید از روش کوتاه کردن سریع استفاده کنید. برای این کار، سیم و کابل را به طور عادی به صورت حلقه بپیچید اما مقدار کمی از انتهای کابل را آزاد بگذارید. سپس این سر آزاد را وارد حلقه‌ها کرده و دور حلقه‌ها بپیچید. اگرچه این روش، حجم سیم و کابل را واقعا کاهش نمی‌دهد اما یک روش سریع و سردستی برای پیچیدن مطمئن سیم و کابل است.

گره بالای سر سریع‌ترین روش ممکن برای جمع و جور کردن سیم و کابل‌هایی است که فعلا به آن‌ها احتیاج ندارید.

گره بالای سر

وقتی صحبت از روش‌های سریع می‌شود روش گره بالای سر، یک نمونه‌ی عالی از این روش‌هاست. برای این کار، دو سر کابل را روی هم قرار دهید و کابل را از وسط تا کنید تا طول آن نصف شود. سپس این عمل را چندین بار دیگر نیز تکرار کنید تا طول کابل به اندازه‌ی کافی کوتاه شود. حالا آن را از وسط گره بزنید و دو سر دسته کابل را با ملایمت بکشید تا گره کمی محکم شود. اگرچه رها کردن طولانی مدت کابل‌ها در این وضعیت ممکن است موجب ایجاد خمیدگی در آن‌ها گردد اما این روش، سریع‌ترین روش ممکن برای جمع و جور کردن کابل‌هایی است که فعلا به آن‌ها احتیاج ندارید.

استفاده از کلیپس کاغذ

اگر وقت‌تان کم است و کلیپس کاغذ نیز در اختیار دارید، سیم و کابل را چندین مرتبه روی هم تا کنید تا طول دسته  به اندازه‌ی کافی کوتاه شود. سپس به جای گره زدن، از یک کلیپس کاغذ استفاده نمایید.

بستن با نوار چسب

وقتی کابل‌هایی دارید که به طور مرتب از آن‌ها استفاده نمیکنید، نیازی نیست که پول زیادی را صرف خرید بست‌های سیم و کابل کنید. می‌توانید فقط از یک تکه نوار چسب استفاده کنید. برای این کار، سیم و کابل را به شکل حلقه بپیچید سپس یک تکه نوار چسب را دور یک قسمت از حلقه بپیچید به طوری که سمت چسبناک نوار به طرف انگشتان‌تان باشد. سپس یک تکه نوار چسب دیگر را از سمت چسبنده اش به دور نوار چسب قبلی بپیچید. در این حالت، دستان شما سیم و کابل و سایر اشیایی که با سیم و کابل تماس دارند چسبناک نمی‌شوند. اکنون شما سیم و کابل خود را به صورت محکمی پیچیده‌اید و تنها با کشیدن سریع سر سیم و کابل به سمت بالا، می‌توانید نوار چسب را پاره کنید و سیم و کابل را باز نمایید.

منبع : Lifehacker