داروی جدیدی کشف شده است که مشکل غبغب را حل می‌کند و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، اما به گفته‌ی جراحان پلاستیک روش‌های درمانی فوق‌العاده برای رفع مشکلات قسمت‌های دیگر بدن هستند. در حالی که اخیرا توجه بسیاری به روش درمانی کایبلا (Kybella روشی تزریقی برای از بین بردن سلول‌های چربی زیر چانه که توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا نیز تایید شده) معطوف شده است اما به گفته پزشکان متخصص جراحی پلاستیک اکثر زنان روی سه عمل جراحی پلاستیک تمرکز کرده‌اند که عبارتند از جراحی پلاستیک برای بزرگ کردن باسن، عمل زیبایی واژن و داشتن صورتی تپل‌تر و صاف‌تر.
با این وجود عمل لیپوساکشن و افزایش سایز سینه هنوز هم بیشترین آمار عمل جراحی پلاستیک زیبایی را بین زنان دارند. اما متخصصان جراحی پلاستیک اذعان کرده‌اند که تغییرات فرهنگی، تغییر در روش‌های زندگی و پیشرفت‌های خیره کننده در حوزه‌ی پزشکی باعث شده است که محبوبیت تعدادی از جراحی‌هایی که قبلا بسیار نادر و کم اهمیت و یا حتی کمتر شناخته شده بودند افزایش یابد.
بیشترین آمار جراحی پلاستیک در سال 2014 مربوط به زنانی بود که قصد بزرگ کردن باسن خود را داشتند که تعداد آن‌ها نسبت به سال قبل از آن 86 درصد افزایش نشان می دهد. بر اساس تحقیقی که به کمک پزشکان متخصص جراحی پلاستیک صورت گرفته است تعداد کل این جراحی‌ها در سال 2014 بسیار زیاد بوده و به 21.446 مورد رسیده است.

جراحان پلاستیک معتقدند بیشتر اعمال جراحی پلاستیک توسط زنان به تقلید از چهره‌های معروف صورت می‌گیرد.

دکتر مایکل ادواردز رییس انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا دلیل استقبال از این نوع جراحی پلاستیک را تقلید از چهره‌های معروفی مانند کیم کارداشیان می‌داند که به خاطر زیبایی و بزرگی باسن هواداران بسیاری دارد، اما ادعا می‌کند که این تمایل زود گذر بوده و بزودی فروکش خواهد کرد.
علاوه بر این سال گذشته جراحی لابیاپلاستی (labiaplasty) یا جراحی زیبایی واژن نسبت به سال گذشته 49 درصد افزایش را نشان می‌دهد که در آن لب‌های داخلی دستگاه تناسلی زن کوچک شده و ترمیم می‌شود. بر طبق آمار ارئه شده توسط جامعه جراحی پلاستیک آمریکا تعداد جراحی‌های لابیاپلاستی انجام شده در سال 2014 به عدد 7.535 مورد رسیده است که دکتر ادواردز دلیل این استقبال را باخبر شدن زنان از وجود و سهولت انجام این روش جراحی زیبایی می‌داند. دلایل مراجعه‌ی خانم‌ها به جراحان پلاستیک و درخواست جراحی زیبایی واژن می‌تواند متفاوت باشد.
اگر چه اخیرا خبری مبنی بر کشف روشی جدید برای از بین بردن چربی‌های زیر چانه خبرساز شده است، اما به گفته پزشکان متخصص جراحی پلاستیک اضافه کردن بافت چربی در نقطه دیگری از بدن بسیار پرطرفدار و رایج است از جمله در ناحیه صورت. با افزایش سن حجم بافت چربی صورت کاهش یافته و اضافه کردن مقداری چربی به آن همراه یا بدون بالا کشیدن پوست صورت طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. به گفته‌ی دکتر ادوین ویلیامز رییس آکادمی جراحی بازسازی و جراحی پلاستیک صورت، تحقیقات بسیاری توسط متخصصان جراحی پلاستیک در این حوزه انجام گرفته است و به این جراحی پیوند چربی یا بازگرداندن حجم به صورت گفته می‌شود. پزشکان دریافته‌اند که اضافه کردن بافت چربی به صورت باعث بازسازی فیبرهای الاستیک زیر پوست شده و باعث می‌شود که صورت بیمار جوانتر به نظر برسد.
تحقیقات نشان می‌دهد که محبوبیت جراحی پلاستیک زیبایی در جهان در حال افزایش است. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک آمریکا تنها در آمریکا از سال 1997 تاکنون تعداد جراحی زیبایی صورت گرفته 6 برابر شده است و تعداد آن‌ها از 1.7 میلیون مورد به 10.6 میلیون مورد رسیده که هزینه انجام آن‌ها بالغ بر 12 میلیارد دلار برآورد می‌شود.‌

منبع : Time