اگر از ست مبل خانه‌ی‌تان خسته شدید ولی الان قادر به تعویض آن نیستید، یکی از این روش‌های ساده‌ی نو کردن مبلمان قدیمی را امتحان کنید. با یک سری ترفندهای جدیدی که روی مبل قدیمی خود اجرا می کنید، به سادگی موجب تغییر و تحول در آن شده و بسیار شگفت زده خواهید شد.

کوسن

استفاده از کوسن یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌های نو کردن مبل قدیمی است. از آن‌جا که طرح پارچه، شکل، اندازه و جنس کوسن‌ها متفاوت هستند، تاثیر فوق‌العاده‌ای در تغییر ظاهر مبل دارند. اگر رنگ کوسن قبلی شما تیره و بی‌روح بود این بار رنگ‌های روشن و تند بخرید. اگر طرح پارچه‌ی کوسن قبلی شما گل‌دار بود، این بار طرح‌های هندسی  را انتخاب کنید و در انتها اگر جنس پارچه کوسن قبلی شما خشک و زمخت بوده، این بار کوسنی با پارچه‌ی نرم انتخاب کنید. از آن‌جا که تنوع کوسن‌ها بسیار زیاد است، راحت‌تر و بدون محدودیت می‌توانید در مبل قدیمی خود تغییراتی را اعمال کنید.

استفاده از گل میخ

اگر مبلمان خیلی ساده است توصیه می‌کنیم از گل میخ‌های تزئینی و زیبا برای رسمی‌تر کردن آن استفاده کنید. اول تصمیم بگیرید که کدام قسمت‌ها و خطوط را می‌خواهید گل میخ بزنید سپس با رعایت فاصله مساوی (حدود 1.5 سانتی متر) دور مبل را دورکوبی کنید. فقط یادتان باشد که گل میخ‌ها به روکش اصلی و تنه‌ی مبل که سفت و محکم است نصب می‌شوند. شما  نمی‌توانید آن‌ها را روی روکش‌های محافظ مبل نصب کنید.

پر کردن کفی مبل

اگر فوم مبل شما از بین رفته و هنگام نشستن احساس فرورفتگی می‌کنید، می‌توانید این عیب را برطرف کنید. کفی مبل را پر از پنبه نکنید چون با این کار ظاهری ناهموار خواهد داشت. امروزه به‌راحتی می‌توان روکش بیشتر مبلمان را بیرون آورد بنابراین بهتر است اول روکش مبل را باز کنید سپس با یک یا دو لایه پنبه حلاجی شده و یا فوم داخل آن را پر کنید و بعد ببندید. اگر احساس کردید که هنوز نیاز به پرشدن دارد، می‌توانید با پنبه حلاجی شده جاهای خالی را پر کنید. این کار فوق العاده راحت می‌باشد.

با عوض کردن پایه مبل می‌توانید ظاهر مبلمان را تغییر دهید.

عوض کردن پایه مبل

با عوض کردن پایه مبل می‌توانید ظاهر آن را تغییر دهید. بیشتر مبلمانی که امروزه به فروش می‌روند از یک کلاف کلی ساخته نشدند. در بسیاری از مبلمان، تشک، تکیه گاه و دسته‌های مبل و پایه جداگانه تولید شده و به هم پیچ می‌شوند. بنابراین با عضو کردن پایه‌ی مبل نیز می‌توانید ظاهر آن را تغییر دهد. اگر نمی‌توانید پایه‌هایی را که دوست دارید پیدا کنید، با یک اسپری می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید.

روکش مبل

مبل را با روکش‌های راحت و شیک بپوشانید و با این کار ظاهر مبل را تغییر دهید. روکش‌های مبل گرچه ارزان نیستند ولی در مقایسه با گذشته خیلی هم گران نیستند و تنوع رنگ و جنس در آن‌ها بسیار است. اگر دوست دارید روکش مبل بی‌عیب و نقصی داشته باشید، می‌توانید کار سفارشی تهیه کنید و یا از روکش‌های آماده و در سایزهای استاندارد که کمی آزاد هستند استفاده کنید. 

اطراف مبل

گاهی اوقات می‌توان با تغییرات ساده‌ی اطراف لوازم خانگی، آن‌ها را نو جلوه داد. به‌عنوان مثال با نصب تابلویی بر دیوار بالای مبل، کاغذ دیواری کردن دیوار پشت مبل و یا حتی عوض کردن میزهای کوچک و آباژورهای اطراف آن تفاوت قابل ملاحظه‌ای را احساس خواهید کرد. تزئینات زیبا و متفاوت اطراف مبل تاثیرات چشمگیری بر ظاهر مبل خواهند داشت.

منبع : About