سن تمایل به استفاده از لوازم آرایش در دختران متفاوت است، به طوری که حتی بعضی‌ها کلا به این مقوله علاقه‌ای ندارند بنابراین سن دقیقی را نمی‌توان معرفی کرد. اما اگر دختر شما علاقه‌مند به استفاده از لوازم آرایش است، به اندازه کافی بزرگ شده و می‌تواند از عهده‌ی آن برآید. دنیای لوازم آرایش و مراقبت از پوست دنیای جالبی است و ارزش کنکاش را دارد.
در این مطلب نکاتی را ارائه خواهیم داد که به شما می‌آموزد چه زمان و چگونه  به طور صحیح لوازم آرایش را به دختران‌تان معرفی کنید.

زیبایی طبیعی دختر خود را تایید کنید

قبل از معرفی هر نوع لوازم آرایش مطمئن باشید که دختر شما می‌داند که از زیبایی درون و چهره برخوردار است. چرا که لوازم آرایش فقط برای زیبایی چهره هستند در حالی که ارزش زیبایی درون به مراتب بیشتر از زیبایی چهره می‌باشد. در این مرحله  آن چه که اولویت دارد این است که او باید با پوست خود راحت باشد در غیر این‌صورت به دلایل اشتباه به لوازم آرایش روی خواهد آورد.

با محصولات مراقبت از پوست شروع کنید

یکی از مسئولیت‌های شما این است که به او یاد دهید تا خیلی کم از لوازم آرایش استفاده کند. نوجوانان معمولا پوست چربی دارند بنابراین در این سن داشتن رژیم غذایی که جوش‌های پوست را کم کرده و برای سلامت پوست مناسب است بسیار حائز اهمیت می‌باشد. البته نوجوانان در رعایت رژیم غذایی کمی سهل انگار هستند ولی شما باید نحوه پاک‌سازی و مرطوب کردن منظم پوست  و هم‌چنین اهمیت آن را به دختر خود آموزش بدهید.

برای شروع استفاده دخترتان از لوازم آرایش به‌جای خرید رژ لب گران با برق لب رنگی شروع کنید.

با مقدار کم شروع کنید

خط لب، خط چشم، کرم پودر و پنکیک را به یک‌باره در اختیار او قرار ندهید بلکه با اصول اولیه و پله پله شروع کنید. دختر شما هر چه بیشتر آرایش کند مجبور به خرید بیشتر لوازم آرایش خواهد شد و درنتیجه هزینه شما بالا خواهد رفت. به‌عنوان مثال به‌جای خرید رژ لب گران با برق لب رنگی شروع کنید. سایه‌های چشم خنثی، مرطوب کننده‌های رنگی و ریمل‌های مژه و ابروی قهوه‌ای رنگ گزینه‌های مناسبی برای شروع استفاده از لوازم آرایش هستند.

با هم استفاده کنید

اگر شما هم به لوازم آرایش علاقه‌مند هستید، با هم از لوازم آرایش استفاده کنید و این تجربه‌ی فوق‌العاده را امتحان کنید. برنامه و فیلم‌های آموزشی آنلاین را با هم ببینید و در خانه تمرین کنید. به فروشگاه‌های مختلف بروید و از مسئول لوازم آرایش بخواهید تا محصولات را به هر دوی شما معرفی کند. استفاده‌ی صحیح از برس‌های آرایشی و پالت‌ها را یاد بگیرید و نوبتی و با هم استفاده کنید.

احساسات او را نادیده نگیرید 

وقتی دختر شما یاد گرفت که چطور از پوست خود مراقبت کند و لوازم آرایش را استفاده کند، حالا نوبت این است که به او اجازه دهید تا با انواع آرایش، رنگ‌ها و مدل‌ها احساسات خود را ابراز نماید. اگر هر هفته آرایش‌های متفاوتی می‌کند ولی فراتر ازخواسته‌های شما نمی‌رود، پس جای نگرانی نیست. همیشه زیبایی او را به او خاطر نشان کنید چرا که با این کارحس خوبی از خود خواهد داشت و زیبایی واقعی او مهم‌تر جلوه خواهد کرد.

منبع : Tricountymall