گرایشات و مدهای زودگذر را هیچ وقت نباید جدی گرفت؛ هر چند این تجربه‌ها می‌تواند جالب و سرگم‌کننده باشد، احتمال این‌که خیلی زود به دست فراموشی سپرده شوند زیاد است. این به آن معنی نیست که نباید از این گرایشات در دکوراسیون منزل استفاده کنید، اما بهتر است پول زیادی خرج آن‌ها نکنید. چون قطعا این مدها تغییر خواهند کرد و وقتی دیگر طرفدار نداشته باشند، مورد پسند کسی نخواهند بود. در این مطلب بدترین گرایشات و مدهای دکوراسیون داخلی 50  سال اخیر را آورده‌ایم تا با هم آن‌ها را مرور کنیم. 


شیرآلات و اتصالات سرویس بهداشتی رنگی

شیرآلات زیتونی و گندمی را به یاد دارید؟ سرویس‌های بهداشتی صورتی و سبز فیروزه‌ای را چطور؟ افراد زیادی هستند که این موارد را خوب به یاد دارند و آرزو می‌کنند که کاش این‌طور نبود. 


قیطان

دهه 80 بدون قیطان معنی خود را از دست می‌دهد، مخصوصا نگهدارنده‌های گلدان و آویزهای دیواری. در سال 2013 وقتی بعضی‌ها تصور می‌کردند که قیطان در حال بازگشت به دنیای طراحی دکوراسیون داخلی است، صنعت وسایل تزئینی خانگی دچار آشفتگی شد. اما خوشبختانه قبل از این‌که توجه کسی را جلب کند دوباره از دور خارج شد. 


اگر می‌خواهید در دکوراسیون داخلی از گل مصنوعی استفاده کنید، هر چه کوچک‌تر باشد بهتر است.

گل مصنوعی

گل‌های مصنوعی افتضاح هستند. اگر می‌خواهید از گل مصنوعی استفاده کنید، هر چه کوچک‌تر باشد بهتر است و تعداد آن‌ها را زیاد نکنید. همیشه بهتر است از گیاهان طبیعی در دکوراسیون استفاده کنید. آن‌ها نه‌تنها خانه را زیبا می‌کنند، بلکه برای سلامتی هم مفید هستند. روکش پلاستیکی مبلمان درست است که تمیز کردن لکه و موی حیوانات خانگی از روی روکش پلاستیکی آسان است، اما نیازی به گفتن نیست که نشستن روی آن‌ها چه دردسرهایی به همراه خواهد داشت. 


استفاده از طرح‌های یک شکل

شاید این یکی کمی عجیب باشد، چون هنوز هم افراد زیادی هستند که دوست دارند طرح‌های پرده، مبل و بالشت‌ها را ست کنند. فقط یادتان باشد استفاده‌ی بیش از حد از چیزی خوب، بد است. پس بهتر است از طرح‌هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند. 


سینک کاسه‌ای

15 سال پیش وقتی سینک‌های کاسه‌ای دستشویی تازه به بازار آمده بودند، به سرعت به چیزی لوکس تبدیل شدند. اما ارتفاع نامناسب آن‌ها شستن دست و صورت را کمی مشکل می‌کند. البته لازم به ذکر است که این نوع سینک دستشویی مدت کوتاهی است که در ایران مد شده است. 


در طراحی دکوراسیون وصل کردن جسد خشک شده‌ی حیوانات به دیوار خانه هرگز نمی‌تواند گرایشی خوب باشد.

تاکسی درمی

تاکسی درمی به هیچ وجه قابل قبول نیست. وصل کردن جسد خشک شده‌ی حیوانات به دیوار خانه هرگز نمی‌تواند گرایشی خوب باشد.


موکت کردن کامل کف

زمانی موکت کردن دیوار تا دیوار خانه کاری لوکس بود. اما امروزه مردم به موکت به‌عنوان جایی برای جمع شدن جرم و میکروب نگاه می‌کنند؛ در حالی که انجام این کار در اتاق خواب می‌تواند عالی باشد، بهتر است برای قسمت‌های دیگر از فرش و قالی استفاده کنید. 


طرح پلنگی

شاید این مورد بحث برانگیز باشد چون افراد زیادی عاشق طرح پلنگی هستند، اما بهتر است به داشتن یک جفت کفش پلنگی بسنده کنید و این طرح را وارد دکوراسیون منزل نکنید. 


گذشته از این موارد، نمی‌توان سلیقه‌ای را به اجبار به افراد تحمیل کرد و هر کسی ممکن است اشتباهات طراحی دکوراسیون را مرتکب شود. به هر حال خانه مال شماست و دکوراسیون آن هم باید طبق سلیقه و غریزه‌ی شما چیده شود. 


منبع : About