درب اتوماتیک ورود و خروج به ساختمان را آسان می‌کند و خدمات‌رسانی به مشتریان را بهبود می‌بخشد. با وجود درب اتوماتیک مشکلات مربوط به باز و بسته کردن درب‌های قدیمی وجود ندارد و مراجعین به ساختمان حس می‌کنند به نیازهای آن‌ها اهمیت داده شده. با توجه به مشکلات افراد ناتوان و سالمندان برای باز و بسته کردن درب‌های قدیمی، اهمیت درب اتوماتیک بیشتر به چشم می‌آید. مخصوصا کسانی که از ویلچر یا واکر استفاده می‌کنند، از وجود درب‌های اتوماتیک سود زیادی می‌برند. 

درب‌های اتوماتیک احتمال بروز آسیب‌دیدگی در اثر برخورد افراد با یکدیگر یا برخورد افراد ناتوان و کم‌توان با درب را کاهش می‌دهند. با توجه به این‌که میزان زاد و ولد در اکثر کشورها رو به کاهش است و جمعیت سالمند آن‌ها هر روز افزایش می‌یابد، استفاده از درب‌های اتوماتیک در حفظ امنیت مراجعین به ساختمان‌ها نقش مهمی بازی می‌کند. استفاده از درب‌های اتوماتیک جدا از حفظ امنیت مراجعین و ساده کردن ورود و خروج آن‌ها، امنیت افراد داخل ساختمان را نیز بهبود می‌بخشد. البته برای این نوع درب باید از حسگر‌های مناسب استفاده شود تا حوادثی مثل گیر کردن افراد بین درب پیش نیاید.

علامت‌های درب اتوماتیک باید در موقعیت‌های مناسب نصب شوند تا افراد دیر متوجه وجود آن نشوند و برای استفاده از آن دچار مشکل نشوند. بسته به نوع درب اتوماتیک، باید هنگام نصب نکات ایمنی به درستی رعایت شود و جای حسگرهای حرکتی یا وزنی به درستی انتخاب شود. اگر درب اتوماتیک دچار مشکل شود، تمام افراد ساختمان باید از این مسئله آگاه شوند و سریع برای تعمیر آن اقدام شود. در این حین درب اتوماتیک باید کاملا باز بماند تا افراد هنگام عبور از آن دچار مشکل نشوند. 

یکی دیگر از فواید استفاده از درب اتوماتیک برای امنیت ساختمان این است که در صورت بروز آتش‌سوزی، میزان پخش شدن آتش در قسمت‌های مختلف ساختمان کمتر می‌شود. از آن‌جایی که درب‌های اتوماتیک طوری طراحی شده اند تا معمولا  در مقابل آتش بسته بمانند؛ از پخش شدن آتش در ساختمان جلوگیری می‌کنند. 


منبع : Adsf